تراش پرتابل ثابت تراشی
تراشکاری ثابت در موقعیت هایی که امکان جابجایی قطعه وجود ندارد
کلیک کنید
cold cutting
برش سرد لوله بدون ایجاد حرارت و جرقه
کلیک کنید
سرویس وتعمیرات پمپ
سرویس و تعمیر پمپهای صنعتی به صورت پروژه و در شاپ تخصصی آریا انرژی البرز
اینجا کلیک کنید
تعمیر شیرآلات صنعتی
سرویس و تعمیر شیرآلات صنعتی به صورت پیمانکاری
کلیک کنید
قبل
بعدی

امروزه پمپ‌ها به عنوان یکی از قطعات تخصصی در صنایع مختلف کاربرد دارند. پمپ‌های صنعتی دارای قطعات یدکی متنوعی هستند که هر یک در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. قطعات یدکی پمپ‌های صنعتی به کمک ماشین آلات صنعتی پیشرفته و بکارگیری دانش فنی ساخته می‌شوند و هر یک از این قطعات یدکی در صنایعی چون نفت، پتروشیمی، فولاد، مس، معدن و حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. قطعات پس از ساخت با نقشه‌های مهندسی دقیق، باید به کمک تجهیزات مدرن کنترل کیفی مورد بررسی قرار گیرند تا از صحت عملکرد آن‌ها اطمینان حاصل شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع قطعات یدکی پمپ‌ها بپردازیم؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع قطعات یدکی پمپ

قطعات یدکی پمپ در انواع مختلف پمپ‎‌ها، متفاوت هستند و هر پمپ ساختار مخصوص به خود را دارد که براساس این ساختار، قطعات درون پمپ‌ها تعبیه می‌شوند. به صورت کلی تعدادی از قطعات یدکی درون هر پمپی مشترک است که با توجه به نوع برند، کارکرد پمپ و کمپانی تولیدی برای پمپ‌ها انتخاب می‌شوند. قطعات یدکی مهم پمپ‌های صنعتی شامل مواردی چون بوش، دیفیوز، محور، پایه گونیا، پروانه‌ها، درپوش یاتاقان، محفظه رانش، محفظه مکش، سنسورهای کنترل فشار و دما و جریان، درپوش محفظه و بلبرینگ است که در ادامه به معرفی رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

بلبرینگ

بلبرینگ به عنوان یکی از قطعات یدکی مهم پمپ‌های صنعتی شناخته می‌شود که در داخل اکثر پمپ‌ها از این قطعه به صورت مشترک استفاده می‌شود. در واقع بلبرینگ نوعی چرخنده است که وظیفه به چرخش درآوردن بخش خاصی از پمپ صنعتی را بر عهده دارد، در بیان ساده‌تر چرخش هر وسیله‌ای در پمپ، توسط بلبرینگ انجام می‌شود.

ساخت و تامین قطعات یدکی پمپ ها | آریا انرژی البرز

پروانه‌ها

از دیگر قطعات یدکی پمپ‌های صنعتی، پروانه‌ها هستند که به عنوان عضو جداناپذیری از پمپ، شناخته می‌شوند. وظیفه اصلی پروانه‌ها ایجاد شتاب در درون پمپ است. پروانه‌ها انواع مختلفی دارند که شامل پروانه باز، پروانه بسته، پروانه شعاعی، پروانه محوری، پروانه تک کشی و پروانه دو مکشی است. همچنین جالب است بدانید اگر پمپ به صورت صنعتی تولید شود، پروانه‌های آن از جنس فولاد تهیه می‌شوند و اگر پمپ به صورت خانگی تهیه شود، پروانه‌های آن از جنس برنج، پلاستیک و برنز تهیه می‌شوند.

سنسورهای کنترل فشار و دما و جریان

سنسورهای کنترل فشار و دما و جریان از دیگر قطعات یدکی مهم در پمپ‌های صنعتی است که این سنسورها بیشتر در پمپ‌های جدید موجود در بازار قابل مشاهده است و معمولا در پمپ‌های قدیمی وجود ندارند. سنسورهای کنترل موجب می‌شوند تا افراد بتوانند در هر زمان که تمایل دارند، شدت و فشار پمپ را کم یا زیاد کنند. همچنین این سنسورها دارای دو نوع دیجیتالی و مکانیکی است.

دیفیوز

از دیگر قطعات یدکی پمپ‌های صنعتی می‌توان به دیفیوز اشاره کرد. وظیفه مهم قطعه یدکی دیفیوز آن است که قدرت سیال را در هنگام خروج از پمپ، کاهش دهد. این قطعه دارای انواع مختلفی است که بسته به ساختار و کاربرد پمپ‌ها، یکی از انواع آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، پمپ‌هایی که بزرگ و دارای ظرفیت بالایی هستند از دیفیوزهای بدون پرده واگرا استفاده می‌کنند. قطعه دیفیوز با توجه به کارایی که درون پمپ‌های صنعتی دارد، به عنوان یکی از قطعات یدکی مهم شناخته می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.