ولو گریندر valve grinder

دستگاه ولو گریندر valve grinder

ولو گریندر
ولوگریندر valve grinder

دستگاه ولو گریندر چیست و چگونه کار میکند

این دستگاه یکی از مهمترین تجهیزات لازم برای پروژه های تعمیراتی است که در نیروگاه، پالایشگاه، پتروشیمی ها، و صنایع دیگری که در فرآیند تولید خود از شیرآلات صنعتی (industrial valves ) استفاده می کنند، کاربرد دارد.

این دستگاه این امکان را به تکنسین های تعمیراتی می دهد تا ولو را بدون جداسازی از خط لوله، سرویس و تعمیر کنند.

  • عملیات لپینگ

  • لپینگ دستی : جهت صیقل دادن سطوح آب بندی در ولوها، (seat&plug) وبا استفاده از پودر سمباده مناسب یا قطعات چدنی ریخته گری شده عملیات لپینگ دستی انجام می شود. مهارت کارگر فنی و استفاده از سطوح زبر مناسب برای انجام این کار از عوامل موثر بر کیفیت این عملیات است . زمان لازم برای اجرای این عملیات بسیار بیشتر از انجام لپینگ با دستگاه می باشد. به همین دلیل استفاده از دستگاه ولو گریندر valve grinder در پروژه ها به امری رایج تبدیل می شود.

  • انجام عملیات لپینگ با دستگاه ولو گریندر valve grinder :

دستگاه لپینگ پورتابل یا ولو گریندر valve grinder این توانایی را به مکانیک می دهد تا بدون جدا کردن ولو از خط لوله، آن را در جای خود لپینگ بنماید. این دستگاه برای استفاده در تعمیرات (سیت رینگ) و (پلاگ)  (plug & seat) کارایی فوق العاده دارد.

از این دستگاه برای انواع ولو های زیر میتوان استفاده کرد:     گیت ولوها – گلوب ولوها – کنترل ولوها – چک ولوها – سیفتی ولوها

Check Valve · Gate Valve · Knife Gate Valve · Globe Valve · Safety Valve · ctrl Valve

دستگاه ولو گریندر valve grinder دارای نیروی محرکه برقی و پنوماتیک  است و صفحه های آن قابلیت تنظیم زاویه را دارند. همچنین میزان بار وارده در این دستگاه قابل تنظیم است.

برای آشنایی بیشتر با دستگاه ولو گریندر لازم است تا ویدئو های این دستگاه را از اینجا مشاهده کنید.