تراش پرتابل ثابت تراشی
تراشکاری ثابت در موقعیت هایی که امکان جابجایی قطعه وجود ندارد
کلیک کنید
cold cutting
برش سرد لوله بدون ایجاد حرارت و جرقه
کلیک کنید
سرویس وتعمیرات پمپ
سرویس و تعمیر پمپهای صنعتی به صورت پروژه و در شاپ تخصصی آریا انرژی البرز
اینجا کلیک کنید
تعمیر شیرآلات صنعتی
سرویس و تعمیر شیرآلات صنعتی به صورت پیمانکاری
کلیک کنید
قبل
بعدی

تراشکاری و فرزکاری پرتابل

  •  تراشکاری چیست؟

تراشکاری یکی از روش‌های شکل دهی متریال خام (فلز-چوب-پلیمر …) است که در طی این فرآیند به کمک دستگاهی به نام دستگاه تراشکاری، سطح داخلی یا خارجی قطعات شکل داده می‌شود. در طی فرآیند تراشکاری، ابزار تراشیدن ثابت و قطعه کار در حال چرخش است. اطلاعات فنی تراشکاری پرتابل ثابت تراشی را از این لینک دریافت می کنید.

برای مشاهده کلیپ ویدئویی از تراشکاری پرتابل اینجا کلیک کنید.

فرآیند تراشکاری به منظور شکل دهی قطعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد . تراشکاری طولی یا روتراشی، کف تراشی(پیشانی تراشی)، داخل تراشی در زوایای مختلف و  برش  کاری پروفیل‌های گرد یا منتظم است. در طی عملیات تراشکاری ابزار تراش ثابت است و فرآیند کار از ترکیب دو مشخصه اصلی یعنی دوران قطعه کار و پیشروی ابزار بر روی قطعه انجام می‌شود. جالب است بدانید اگر پیشروی ابزار تراشکاری در راستای محور قطعه باشد، قطر قطعه کاهش می‌یابد و اگر پیشروی از انتهای قطعه به سمت مرکز باشد، ( کف تراشی )طول قطعه کاهش می‌یابد. در فرآیند تراشکاری؛ برای جدا کردن براده‌ها از روی قطعه، از رنده یا قلم‌های تراشکاری استفاده می‌شود. تراشیدن قطعه کار نیز با استفاده از آلیاژهای سخت کاری شده ای که به الماس یا تیغچه معروف هستند، انجام می شود.

تراشکاری و فرزکاری پرتابل

  • چرا از تراشکاری و فرزکاری پرتابل استفاده می کنیم

همواره در امور مربوط به نگهداری و تعمیرات ( نت) با قطعات بزرگ و سنگینی روبرو هستیم که دمونتاژ آن از بدنه اصلی دستگاه یا تجهیزات کاری سنگین و پر هزینه است. لذا برای پیاده سازی دقت ابعادی در بعضی از اجزای ماشین آلات یا تجهیزات بزرگی که انتقال آنها به کارگاه تراشکاری ممکن نیست، مانند یاتاقان ها- سوراخ کاری فلنج ها که نیاز به هم راستایی و هم محوری دارد. باید از تکنیک تراشکاری در محل یا ثابت تراشی استفاده شود.   به همین ترتیب در ساخت قطعات بزرگی مانند:

برج های پالایشگاهی یا مخازن

پرسهای سنگین – توربین ها – راکتورها و مانند آنها

شافت های بسیار بزرگ

ماشینکاری در بدنه ماشین آلات

در این تکنیک قطعه کار در محل خود ثابت است و تجهیزات تراشکاری به صورت پرتابل بر روی کار نصب می شود. البته در مواردی که بتوان قطعه کار را به صورت چرخشی به حرکت در آورد تکنیک های متفاوتی استفاده می شود. تصویر زیر نصب دستگاه تراش روی یک شافت ثابت به قطر 285 میلی متر را نشان می دهد.

insitu turning
ثابت تراشی شفت درجا